• Handpenning för fordon:
Handpenning (minst 10%) skall erläggas/betalas så fort muntligt avtal är bekräftat mellan dig som köpare och oss som säljare.

• Registreringsavgift (Bilvision) vid köp av fordon:
Avgiften (395 kr) avser för att täcka kostnader som uppstår i samband med hantera uppgifter och se till att registrering sker på rätt sätt till Transportstyrelsen.

• Fordonsfrakt:
Det tillkommer en fordonsfrakt om fordonet inte finns i butik. För mindre modeller är kostnaden för närvarande 495 kr. För större fordon som flakmoped eller fyrhjulig moped är avgiften 1695 kr.

• Öppet köp i 14 dagar: gäller köp via vår webbshop
Som privatkund har du öppet köp i 14 dagar vid distansförsäljning. Spara originalförpackningen om du vill returnera en produkt och få pengarna tillbaka. Du måste alltid kontakta kundservice innan du returnerar något till oss. Kostnad för returfrakt samt hanterings kostnader tillkommer.

• Returrätt:
Hos oss kan du returnera produkten om du inte är nöjd med den. Det enda kravet är att du inte har skadat produkten eller på något annat sätt gjort så att produkten har förlorat i värde. Ett sådant "öppet köp" erbjuds i 14 dagar efter att du har handlat din produkt så att du har gott om tid att lära känna produkten.

• Orderbekräftelse:
När du har lagt din order får du omgående orderbekräftelse till din e-post. Den innehåller följande information: Beställningens ordernummer - Antal artiklar du beställt - Pris per artikel och totalsumman. Ha ordernummer tillgängligt för eventuella kontakter med kundtjänst.

• Betalningsalternativ:
Vi accepterar VISA och Mastercard. Du anger kortnummer och giltighetsperiod som anges på kortet (månad / år). Du kan även betala med Klarna Checkout faktura/delbetalning vid köp. Betala direkt (kortbetalningar, banköverföring och Klarna Direkt), Betala senare (faktura) samt Dela upp (delbetalningsplan 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar).

• Säkerhet vid betalning:
Vi andvänder Secure Sockets Layer (SSL). När vår säkerhetsserver har fått informationen på ditt betalkort, skickas den direkt till banken krypterad. Under själva överföringen krypteras dock inte order- och adressdata. Betalning med kreditkort är i enlighet med lagen om onlinebetalning. Vår webbutik är också SSL-säkrad.

• Leveranstid:
Vår normala leveranstid är 3-7 vardagar från mottagandet av bekräftelsen, men ibland kan en produkt tillfälligt säljas slut och leveranstiden kan därför vara längre.

• Transport och leverans:
Lagrett samarbetar med Best för alla leveranser till Sverige. Om produkten är skadad eller förlorad under transport från Lagrett till dig, är Lagrett ansvarig för betalningen. I så fall måste du meddela oss inom 7 dagar efter beräknad ankomsttid. Om du å andra sidan har returnerat en produkt och den är skadad eller kommit bort ligger betalningsansvaret på dig. Vi rekommenderar att du som kund tar ner Postnords APP så du får en bra överblick på dina beställda varor.

• Ångerrätt / Återbetalning:
Vi kommer alltid att ge dig en tidsfrist på 14 dagar från den dag du fick produkten! Du har full rätt att byta till en annan produkt om du vill. Kostnaden för tur-retur betalas av dig som kund om produkten måste skickas som ett brev eller paket. Vi kräver att produkten är i samma skick som när du mottog den och att det ska vara förpackat i originalförpackningen tillsammans med allt informationsmaterial.

Tänk på att ångerrätt inte gäller för företag utan enbart för konsument (privatperson).

Återbetalning av varor sker via banköverföring inom 20 arbetsdagar efter mottagandet av varan.

• Force Majeure:
Skulle det finnas en situation som gör det omöjligt för Lagrett att uppfylla sina skyldigheter enligt detta avtal och som enligt gemensam lag anses vara force majeure, upphör den berörda partens skyldigheter så länge som den extraordinära situationen kvarstår. Force Majeure anses till exempel vara en lagändring, arbetskonflikt, strejk, lockout eller andra omständigheter som parterna inte äger, såsom krig, uppror, brand, explosion eller statligt ingripande. Detsamma gäller för plötsliga förändringar i produktmarkering, varningstexter, försäljningsförbud eller beslut av myndigheter som påverkar marknaden och produkterna i negativ eller onormal nedgång på marknaden.

• Reklamationsrätt:
Lagrett följer konsumentköplagen. Detta ger dig rätt att reklamera en produkt inom 36 månader. Förutsättningen är att du kan bevisa att felet fanns vid köpet och inte på grund av slitage. Glöm inte att spara kvittot. Ett kvitto krävs för reparationer eller andra åtgärder.

Om du har fått felaktig, skadad eller defekt leverans ska detta reklameras till kundservice info@lagrett.se Tel: 0722-315500. Felaktiga eller skadade varor vid leverans måste reklameras så snart som möjligt och senast 7 dagar efter mottagandet. Synlig skada måste reklameras omedelbart och dold skada inom 7 dagar efter mottagandet.

• Ej uthämtat gods:
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig för alla våra kostnader som uppstår i samband med paket som inte hämtats på post / utlämningsställe. En hanteringsavgift på 195:- tillkommer extra i tillägg.

• Garanti:
Alla varor har en garanti mot material- och tillverkningsfel. Garantin gäller om produkten, under normal användning, går sönder. OBS! Fakturan gäller som garantibevis. Garanti-tid varierar beroende på tillverkare.

• Konsumentköplagen:
Som kund har du alltid de rättigheter som anges i konsumentköplagen.

Konsumentköpslagen - Sveriges Riksdag

• Övrigt:
Lagrett har rätt till att överlåta eller pantsätta fordringar.

• Rättigheter & Skyldigheter:
Lagrett förbehåller sig rätten att använda sina rättigheter samt skyldigheter enligt detta avtal.

• Äganderätt:
Ägandet av de sålda varorna är Lagretts tills kunden har betalat för varan i sin helhet. Kunden har således inte rätt att lämna eller sälja varor som säljs till andra förrän full betalning har gjorts. Lagrett förbehåller sig rätten att ta tillbaka varorna om kunden inte uppfyller villkoren.

• Förbehåll:
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning.

• Medgivande:
Genom att beställa varor går NI med på alla ovan skriftliga villkor.

Villkor uppdaterade: 240713

Information om tvistlösning online i enlighet med Art. 14 Para. 1 av OTF (Online Tvist Beslut förordningen):

Europeiska kommissionen ger konsumenterna möjlighet att lösa online tvister enligt Art. 14 Para. 1 av ODR på en av deras plattformar. Plattformen ( http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerar som en plats där konsumenterna kan försöka nå uppgörelser utanför domstol på tvister som uppstår efter inköp via nätet och upphandling av tjänster.

Följ oss på Facebook